Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) un «Saskaņas centra»
Rīgas domes deputāts Sergejs Dolgopolovs lielā steigā grib uzsākt
Ziemeļu šķērsojuma būvi, lai arī nav skaidrs, kur ņemt vajadzīgo
miljardu latu. Lai iegūtu naudu tilta būvniecībai Šlesers piedāvā
ieviest maksu uz visiem tiltiem, svētdienas vakarā vēsta raidījuma «Nekā
personīga».
Iecerēts būvēt 30 kilometru garu šoseju, bet
pāri Daugavai pacelšoties 60 metrus augsts tilts. Savukārt zem Meža
kapiem raks tuneli. Lai arī naudas nekam tādam Rīgas domei nav, ir
nolemts projektu sadalīt četrās fāzēs, lai vismaz vienu no tām paspētu
sākt realizēt pašreizējā domes sastāva laikā, Par to, vai īstenos
pārējās fāzes, pārliecības nav.
Ceļš cauri Rīgai būs grandiozs. Tas sāksies Berģos, ies gar
Ķīšezeru, pie Čiekurkalna nonāks pazemē, pa tuneli vedīs zem kapiem, tad
atkal iznāks virspusē un gar Sarkandaugavu pievedīs Daugavas krastā.
Pāri Daugavai, cauri Spilves pļavām, gar lidlauku varēs nokļūt Imantā un
pēc tam pie Babītes uz Jūrmalas šosejas. Ir tikai viena problēma, kā
tikt pāri Daugavai – pa tiltu vai tuneli. Rīgas vicemērs grib milzu
tiltu ar neskaitāmiem pievedceļiem, Attīstības departamenta direktors
Sergejs Dolgopolovs – tuneli. Abi aizstāv savu lolojumu un kritizē otra.
«Ja mēs runājam par tuneli, tad tunelis, pirmkārt, ir dārgāks,
otrkārt, rodas problēma, jo grunts tajā vietā, kur būtu jāatrodas šādam
tunelim, viennozīmīgi liktu mums pārtraukt ostas darbību šajā
teritorijā, būtu nepieciešams, ne tikai tuneli borēt, bet nāktos traucēt
ostas darbību un viena no lielākām problēmām būtu tā, ka uz būvniecības
laiku būtu apdraudēta, piemēram, kruīza kuģu ienākšana Rīgas centrā,
kas nozīmē, ka mēs izietu ārpus aprites, to mēs atļauties nevaram, jo
pašreiz kruīza kuģu skaits sāk palielināties Rīgas ostā,» stāsta
Šlesers.
|